Prowadząc własną stronę internetową w sieci, tworząc treści dla ludzi, własny sklep czy innego rodzaju witryny w sieci, bardzo ważnym elementem jest zapewnienie sobie ruchu na stronie. Ruchu, czyli odpowiedniej ilości wejść na nią. W przypadku blogów, stron tematycznych, na których można uzyskać różnego rodzaju informacje, internauci szukają ciekawych i przydatnych treści, które pomogą im odpowiedzieć na różne pytania. Natomiast w przypadku sklepów internetowych ruch na stronie przekłada się także na zwiększone zakupy konsumentów, co z kolei przekłada się na sukces finansowy. Dlatego też bardzo ważnym elementem budowania swojej pozycji w sieci jest pozycjonowanie w największych przeglądarkach internetowych. Pozycjonowanie stron w google to mechanizm, który wszyscy znamy, bowiem spotykamy się z nim na co dzień. Kiedy wpisujemy konkretne frazy w wyszukiwarkę, chcąc znaleźć konkretny sklep czy informacje w sieci, wówczas w wynikach wyszukiwania zerkamy na kilka pierwszych od góry stron, jakie nam się wyświetliły. A czy zastanawialiśmy się kiedyś nad tym jak to się dzieje, że konkretne strony nam się właśnie w ten sposób pokazują? To jest właśnie pozycjonowanie stron w google. Wykorzystanie znajomości wyszukiwarki, mechanizmów i odpowiednich narzędzi do tego, aby zbudować pozycję strony. Dzięki temu nasza witryna będzie pięła się w wynikach wyszukiwania, co przełoży się także na zwiększenie ruchu na stronie, więcej klientów będzie zaglądać do naszego sklepu. Ale przede wszystkim pozycjonowanie pozwoli dotrzeć do nas potencjalnie zainteresowanym klientom, którzy w gąszczu różnych opcji, będą mogli trafić szybko i sprawnie na nasza stronę.